Kampania "Prostata historia" wystartowała na Maratonie Warszawskim
Łukasz z Oświęcimia, 7 lat temu pokonał raka krwi, teraz przebiegł 40. Maraton Warszawski, po to, aby promować kampanię edukacyjną "Prostata historia". Ale to nie był zwyczajny bieg, bo przebrał się za postać Andrzeja - rysunkowego bohatera kampanii. Przed i po biegu, wraz z wolontariuszami Fundacji Onkocafe - Razem Lepiej rozdawał ulotki informacyjne i zachęcał do wsparcia akcji poprzez zrobienie sobie zdjęcia z hasłami promującymi wiedzę na temat raka prostaty.
2018-10-01, 09:10

Zapewniając, że nowotworom prostaty można w dużym stopniu zapobiegać, a także skutecznie je leczyć, wolontariusz Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej -  przebiegł 42,192 km. W ten niecodzienny sposób promował wśród biegaczy kampanię "Prostata historia", której celem jest zwiększenie świadomości zachorowania na raka prostaty.

"Po pierwsze rak prostaty jednym najczęstszych nowotworów wśród mężczyzn. Na nieszczęście, przyczyny tej choroby nie są dokładnie znane, a jakby tego było mało rak prostaty we wczesnym stadium nie powoduje żadnych objawów. Dlatego bardzo ważne jest rozpoznanie tej choroby jak najwcześniej. To daje duże szanse na pełne wyleczenie." - powiedział Łukasz - "...a po drugie, chcę trochę odczarować onkologię, i powiedzieć wszystkim, że rak to nie wyrok, a ja jestem tego żywym przykładem. Dla mnie diagnoza raka krwi w wieku 33 lat była szokiem. Ale dzięki wspaniałym lekarzom, personelowi medycznemu i leczeniu, wszystko zakończyło się szczęśliwie. Kiedy zdecydowałem się, że chcę wziąć udział w maratonie, oczywistym wyborem był bieg, któremu przyświeca ważna idea."

W ramach kampanii “Prostata historia” powstała strona internetowa www.prostatahistoria.pl. Odwiedzający stronę znajdą na niej rzeczowo opisane zagadnienia związane z przyczynami i objawami choroby, sposobami diagnozowania, leczenia oraz wzajemnego wsparcia partnerskiego. Poprzez stronę, każdy może zadać pytanie ekspertom, z zakresu psychoonkologii, pani mgr Adriannie Sobol, i onkologowi dr Bartoszowi Itrychowi, którzy czuwali także nad wartością merytoryczną projektu.

W kampanii udział wzięli także onkolog kliniczny dr n. med. Jakub Żołnierek, współzałożyciel i prezes Stowarzyszenia Mężczyzn z rakiem prostaty "Gladiator” - pan Tadeusz Włodarczyk. Panowie wzięli udział w audycji “O raku przy kawie” w radio Polska Live, gdzie poruszono tematykę chorób stercza.

Partnerami kampanii jest Centrum Wsparcia Psychologicznego Ineo, fundacja Alivia a projekt wsparła firma Janssen.

KONTAKT / AUTOR
Anna Kupiecka
Prezes
Fundacja OnkoCafe- Razem Lepiej
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.